Stekta gröna tomater

Jag ska själv svara på vår Dagens fråga för ett par dagar sen. En av dom bästa filmer jag sett är Stekta gröna tomater. Jag tittade på den typ 1000 ggr när jag var liten och tittar fortfarande på den ibland.

Den handlar om en gammal tant på ett ålderdomshem som berättar en historia från lång tid tillbaka. Två unga kvinnor som är raka motsatsen till varandra. Man får följa deras liv och deras livslånga vänskap.

Denna film är verkligen sevärd. Kan nog vara lite svår att få tag på här i Sverige. När jag köpte min för 5-6 år sen fick den beställas från USA. Fast jag har för mig att jag sett den i någon affär i Sverige iallafall. Den som söker ska hitta:)Den brukar också sändas några grr om året på tv, ofta sent på kvällen.



/Tanja

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0