New York

Jag älskar att åka utomlands och i julas åkte jag till New York. Jag har alltid varit så sugen på att komma till USA och se om det stämmer med allt som man hört och sett. Det var väldigt blandade känslor när man kom dit. Hade svårt för att bestämma mig om Jag gillade det eller inte?

New York upplevde jag som en väldigt stressig stad med väldigt högt tempo. Var du inte tillräckligt snabb när du skulle beställa mat tex hoppade dom över dig och tog nästa person i kön! 
Det fanns så mycket saker som man bara mååste göra när man är i NY som säkert bidrog till stressen. Vi gjorde allt man kunde: åkte taxi och tunnelbana, Empire State Building, flög helikopter, Brooklyn Bridge NHL-hockey, 5th Avenue och mycket mer.

Något som var grymt bra var shoppingen. Affärer överallt. Inte bara kedjor som här hemma utan massa småbutiker med. Det var perfekta Tanja-priser också. Väldigt billigt! Jag shoppade som en galning, grymt snygga stövlar och väskor för inga summor alls.

Efter jag hade varit hemma ett tag och smält allt kom jag fram till: New York är en grym stad och jag åker gärna dit igen!



Typisk New York bidl som jag fotade utanför vårt hotell.


/Tanja


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0