Zoo i Köpenhamn

Nu skiner solen igen. För 5 minuter sen regnade det..det är verkligen skumt väder nu asså. Men jag är glad för den lilla sol jag får:)

Idag har jag varit på Zoo i Köpenhamn. Kan inte bestämma mig vad jag tyckte om det hela!? Det är ju rätt mäktigt att se vissa av djuren på så nära håll. Stod och tittade in i flodhästarnas "akvarium" och ser en flodhäst komma simmandes mot mig. Guud så stora dom är! Såg också en giraff sticka ut huvudet bara 1meter från mig för att äta gräs. Visste ni att deras tunga är alldeles blå? Men nu till det stora MENet. Gud så synd det är om djuren. Dom står där i sin lilla bur, fåglar vars bur inte är högre än 5 meter och elefantern är inlåsta i ett litet rum  där dom knappt kan röra sig. Flodhästarna simmar fram och tillbaka i ett akvarie stort som en vanlig enrumslägenhet. Usch! Ska man sponsra dom så bygger dom kasnke finare åt djuren eller ska man bara bojkotta det helt?!

Ikväll ska jag kolla på Eurovision. Det ska bli kul! Vilka låtar hejar ni på?





/Tanja






Kommentarer
Postat av: Karin

hum det är ju inte jag:)

2010-05-25 @ 18:29:43
URL: http://karinolofsson.se
Postat av: veronica

sv: Jättefina skor! Snart kommer mina pumps upp också =)

2010-05-25 @ 18:46:25
URL: http://dreamingvera.blogg.se/
Postat av: Paula

Det dilemmat hade vi i Bangkok. Där hade djuren verkligen pyttesmå burar. Om vi betalade så får de åtminstone mat men å andra sidan går man inte dit så kanske de lägger ner.

2010-05-25 @ 18:49:54
URL: http://harligafamiljestunder.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0