A Christmas Carol av Charles Dickens

Igår var det första advent och snart är julen här. Med  tomtar, änglar och granar. Med pepparkakor, skinka och lussekatter. Med julsånger och julklappar. Men min bästa sak med julen är julsagan A Christmas Carol eller som det heter på svenska En Julsaga.

En julsaga att skriven av Charles Dickens och handlar och den rike, snåle och elake Ebenezer Scrooge. På julaftonsnatten får han besök av tre andar. Julandar från förr, från nutiden och från framtiden.

Detta är en riktig klassiker och återbeärattas ofta i egna versioner i julavsnitt av serier och i böcker. Jag har bla sett det i Popular (Vet inte om någon kommer ihåg den serien) och jag läste om det i Tvillingarna när jag var liten.

Vad är er favoritsak med julen?



/Tanja

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0