Jag är Zlatan av Zlatan Ibrahimovic

Det första jag tänkte när jag började läsa Zlatans bok var :"Fan vad självgod han är!". Han pratade om hur han vann matcher åt Barcelona och att dom inte hade klarat sig utan honom ungefär. Men ju mer jag läste desto mer försvann den bilden av honom. Att läsa om hans uppväxt, alla åren i hans barndom som har format honom till den han är gör att den där självgoda typen i början verkar länge och längre bort.
Visst att han säger att han är bra, bland dom bästa, men han säger samtidigt att han bara är en grabb från Rosengård, varken mer eller mindre. Han balanserar hela tiden världsstjärna mot förortspojke, han glömmer inte vem han är.

Gud nu blev det värsta proffsiga resensionen här men för att fatta mig kort: Boken är verkligen värd att läsa! Jag skrattade högt flera gånger för hans burdusa sätt att beskriva situationer han råkat ut för.
Jag röstar på Zlatanss bok som årets julklapp i år!



/Tanja


Kommentarer
Postat av: neli

den boken är skitbra! älskar delen om hans uppväxt.. snacka om tuff eller? stackars kille! beundrar honom som fan..



förresten, jag är tillbaka från min lilla bloggpaus hihi =)

2011-12-03 @ 15:25:39
URL: http://iamsofashion.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0