Stockholm dag 2

På lördagen åt vi frukost sen fick vi för oss att vi skulle åka till Skeppsholmen och Östasiatiska museet och titta på utsällningen om Kinas Terrakotta arme. Vi gick och köpte tunnelbanekort och hoppade på tunelbanan.
Väl där blev vi lite besvikna. Visst det var en rolig utställning men där fanns typ 9 st terrakottagubbar. 9 st av 8.000? Haha jag hade väntat mig lite mer:)

Kl 4 var det dags för hockey. Sverige mötte Ryssland. Tunnelbanan till Globen var proppfull men det var rätt väntat=).
Det var ryssar överallt. Man såg tydligt vilka tjejer som var ryska. Alla hade någon form av päls på sig och hööööga klackar=)
Matchen blev iaf sådär. Sverige ledde med 4-0 eller 7 minuter sen hände inte mycket mer. Fast det var bra att dom vann iaf!
På kvällen åt vi på någon asiatisk restaurang och tittade på Melodifestivalne. Den tänker jag inte ens uttala mig om=)









/Tanja

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0