HHC upp i ettan

Idag är det torsdag och jag är hemma från jobb. Har haft huvudvärk i några veckor nu och idag fick jag nog. Gick till doktorn och han trodde jag fått inflammation i mina nackmuskler.

Igår var jag iväg på hockey. Sista matchen för HHC denna säsongen. Har inte varit där på hela året så det var kul att se en match iaf! HHc vann med 4-3 men när slutsignalen ljöd kastade ändå båda lag hjälmar och klubbor och firade. Båda lagen gick nämligen upp i ettan.

Tyvärr var där ett gäng som tändle en bengalsk eld inomhus så brandlarmet satte igång och lokalen fick utrymmas. Brandkåren kom vilket kostade klubben 15.000:-. Onödigt!

"Bengalisk eld utrymde Olympiarinken"

"HELSINGBORG. Kvalmatchen i ishockey till division 1, mellan Helsingborgs HC och Kallinge/Ronneby IF, på onsdagskvällen blev försenad eftersom någon tände en bengalisk eld under en av läktarna.Brandlarmet utlöstes strax före klockan 19, Olympiarinken fick utrymmas och räddningstjänsten kom till platsen. Publiken kunde dock återvända till hallen efter en kort stund.

– Det är en träläktare och den kunde mycket väl tagit eld. Det fanns cirka 1 000 personer i hallen och det kunde gått illa, säger stabsbrandmästare Lennart Linderos."


/Tanja

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0