In Time - Bästa filmen på länge, se den!!

Jag kom precis hem. Efter jobb fikade jag och Daria i stan innan vi åkte till bion för att titta på In Time. Jag är helt uppspelt här hemma nu. Det var lätt den bästa filmen på länge. Jag har inte varit så exalterad efter ett biobesök sen jag såg Will Hunting. Och det var ju ett par år sen :)

För er som inte vet vad filmen handlar om så utspelar den sig i framtiden. Pengar är oväsentligt, valutan är nu tid. Människan har blivit genmodifierad att sluta åldras vid 25. På din 25 års dag får du en klocka på din arm och 1 år att leva.
Will lever i ghetto där tiden är knapp. En dag kommer han över 100 år samtidigt som han blir anklagad för mord. En vild jakt på och mot tiden börjar!

Denna filmen var såå himla bra. Spännande precis hela tiden, mina naglar är nerbitna till nagelbanden nu! Filmen är också väldigt samhällskritisk och passar bra i dessa tider med demostrationer och revolutioner.
Se filmen nu!!



/Tanja

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0