Tanjas bestämmelser för ett trevligare Ullared:

Regler att följa för att vi alla ska ha det bra i Ullared:

1. Försök att hitta en lämplig plats att ställa din vagn. Att försöka köra rundor med den i alla smala gångar funkar inte. Du kör på folks hälar och du tar upp för mycket plats. INTE OK! Det finns en stor parkering för vagnar.

2. Stanna ALDRIG, jag menar ALDRIG mitt i en gång, för att fundera, hälsa eller tänka över ditt liv. Gå alltid åt sidan för flödets skull.

3. När du hittat något som ser lovande ut lägg det i korgen DIREKT. Du får inte prova, fundera, vända och vrida på det framför hyllan/ställningen där du hittat det. Det finns fler än du som kanske tycker prylen/plagget ser lovande ut och skulle vilja komma åt för att stoppa det i sin korg DIREKT, vilket är svårt om du står i vägen.

4. När korgen är full, hitta ett lugnt ställe där du inte är i vägen. Här kan du fundera, prova, klämma och känna hur länge du vill utan att du stör någon!

5. Tänk på att det inte gör något om du har fått för mycket i din vagn. Framme vid kassorna finns det lådor man kan lägga ”ångrade” saker i!

Skulle det vara så att du stöter på någon som inte följer dessa regler, är det helt ok att köra på dom!





/Tanja


Kommentarer
Postat av: Britt

Mycket bra regler :0) Tycker att du ska maila tidningen Ulla om dessa regler.. Håller med dig om allt du skriver om Ullareds-shoppare. Dom måste skärpa sig annars så kör jag på dom i fortsättningen, jag skonar barn och gravida hehe..

2011-10-15 @ 19:25:53
Postat av: Annika

Jag håller med dig! Hade varit jättebra om alla följde dessa regler! :)

2011-10-18 @ 19:45:31
URL: http://annikaa.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0