Glutenfritt i Ystad Saltsjöbad

Vi åkte till Ystad Saltsjöbad för att äta julbord. Jag är inte jätteförtjust i julbord men köttbullar,prinskorvar och lax är ju alltid gott!
Det fanns inget glutenfritt alternativ på julbordet utan jag fick äta det som alltid är glutenfritt. Vilket resulterade i inga köttbullar och inga korvar tyvärr. Det fanns en hel del annat men kräsen som jag är så fick jag nöja mig med lax, ägg och revbenspjäll. Brödet jag fick in var under all kritik, torrare och hårdre för man leta efter. Att en restaurang tycker det är ok att servera bröd som ser ut på det sättet? Dom hade aldrig fått för sig att servera vanlig bröd som var så torrt?
Dessutom fanns det inget för mig att dricka direkt. Jag hade blivit lovad rosevin men när vi kom dit var det slut sa dom. Alternativen var öl och sommersby cider och vanligt vin. Jag dricker inte vin så det blev vatten för min del.
Jag var lagom irriterad och besviken och de fick ta emot många klagomål. Tillslut lyckades dom gräva fram en flaska rosevin som dom bjöd på sa dom.
 
Annat blev det dagen efter när det var dags för frukost. Det fanns en egen glutenfri avdelning med flingor, bröd och kakor. Jag åt som en häst och var väldigt nöjd.
Det fanns till och med en brödrost som bara var till för glutenfritt bröd!
 
Så sammanfattning, julbordet var inget för mig, att äta i vanliga restaurangen kanske är bättre, vem vet? Frukosten var perfekt och jag kunde inte varit nöjdare!
 
 
/Tanja

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0