Glutenfree i Zagreb / Glutenfritt i Zagreb

Att hitta glutenfritt i Zagreb var inte det lättaste!
Frukost på hotellen består ofta av bröd och bröd, överallt finns "konditori" med en massa goda bröd och kakor. Vill du ha snabbmat är det burek och pizzaslice som gäller! Så för att "överleva" resan utan sallad gäller det att planera lite...
 
Detta året bodde vi på hotell Sheraton, ett 5stjärnigt hotell just för att dom kunde fixa glutenfri mat till mig. Jag fick nybakat glutenfritt bröd till frukost varje dag och lite extra så jag kunde packa ner en liten "matsäck" i väskan. På kvällarna åt vi ute och då var det grillad kycklig som gällde. När vi förklarade för servitörerna om min mat så sa alla "grillad kyckling går bra". Så jag varierade min kyckling med pommes och ris! Så länge jag blir mätt är jag nöjd=)
 
I vissa supermarkets kan du hitta en litet utbud av glutenfria produkter men det skadar inte att ta med sig lite eget i resväskan (om du nu inte gillar sallad och gärna lever på det en vecka).
 
I Zagreb har Celiaki förbundet en egen affär och en egen restaurang. Tyvärr kan jag inte uttala mig om det då dom bara har öppet någon gång i veckan så jag fick tyvärr aldrig testa det.
 
 
/Tanja

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0