Glutenfree in Vienna / Glutenfritt i Wien

Att vara glutenfri i Wien var inte det lättaste. När jag frågade om det fanns något glutenfritt att äta tittade dom flesta på mig som om jag var från Mars och sen sa dom att det fanns sallad. Nej tack! Det blev en hel del "lyxmåltider" på kära McDonalds, men inte ens dom hade glutenfritt bröd.
Hotellet vi bodde på hade inget glutenfritt alternativ som frukost, jag åt vattenmelon och som tur vad hade jag tagit med bröd hemifrån.
I mataffärerna kunde man hitta lite glutenfria produkter men dom är stängda på söndagar så jag fick inte tag i något!
 
Men, här kommer det stora men:et! Vi hittade en pizzeria som serverade glutenfri mat! Pizzeria Scaraboccio låg rätt centralt. Man kunde få pizzorna och pastarätterna som glutenfria. Jag åt pizza ett par gånger och det var den bästa glutenfria pizzan jag ätit! Jag var i himmelriket :)
 
Så sammanfattning: Ta med dig eget bröd och andra glutenfria saker (eller handla där om du vågar chansa) och glöm för allt i världen inte att äta på Scaraboccio! Det gäller även dig som inte är glutenfri:)
 
 
 
 
/Tanja

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0