Laura, Flickan från havet - Carolina Gynning

Har precis läst färdigt boken Laura, flickan från havet skriven av Carolina Gynning och måste säga att det var en riktigt sjuk, men bra bok.
 
Den handlar om tvillingsystrarna Laura och Vanessa. Laura är blyg,alldaglig och olycklig och Vanessa är utåtriktad, framgångsrik och smått elak. När Lauras föräldrar och Vanessa dör i tsunamin i Thailand ser Laura sin chans att äntligen få det liv hon förtjänar. Hon bestämmer sig för att åka tillbaka till Sverige som Vanessa och ta över hennes liv.
Man får också läsa om tvillingarna från barnsben och alla hemska saker dom är med om i sina liv.
 
Denna boken var mycket bra! Kunde inte lägga ifrån mig den när jag väl börjat. Det uppstod många frågor under bokens gång som jag kände aldrig blev besvarade så en fortsättning hade inte varit fel!
 
Det är Carolina Gynning som har skrivit boken och jag har läst hennes självbiografi och vet att hon har varit med om mycket hemska och konstiga saker. Undrar om alla hemska, skumma och extremt sjuka saker som händer i boken faktiskt har hänt Carolina själv? Kan man verkligen ha sådan sjuk fantasi?
 
Jaja hur som helst så rekomenderar jag denna bok, speciellt efter jag läste slutet! Då blev den extra bra=)
 
 
/Tanja

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0