Lördag i Sthlm

På lördag förmiddag begav vi oss till Fåfängan för glutenfri brunch. Restaurangen ligger högt upp på en kulle?/klippa? så man har utsikt över hela staden. Det var ett väldigt fint ställe men tyvärr kunde vi inte sitta ute, det var för kallt=(
Maten var god, det fanns allt möjligt och allt var glutenfritt. Tyvärr blev jag lite besviken på brödet, hade väntat mig hembakat men fick något fryst köpebröd. Men jag fick bara äta lite extra pannkakor och chokladtårta istället.=)
Mätta och belåtna gick vi en lång promenad till Medelhavsmuseumet. Ett museum om det forna kulturerna runt Medelhavet. Än en gång blev jag lite besviken. (Jag har väldigt höga krav haha.) Det fanns ingen utställning om Grekerna eller Romarna som jag hade hoppats på. Däremot fanns det en väldigt fin utställning om Etruskerna. Det visades massa filmer och det fanns en hel del saker i 3D där.







/Tanja

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0