Step Up Revolution

Igårkväll var vi hemma och tittade på film. Det var längesen! Vi såg Step Up Revolution. Jag har velat sen den filmen ändå sen jag såg den på reklam i Zagreb i sommras. Så äntligen var det dags!
 
Filmen handlar om Sean, en fattig dansare i Miamis förort. Han och hans barndomsvän skapar dansgruppen The Mob för att göra sina röster hörda. (Ni vet alla vad mobdancing är? När man samlar en grupp och börjar dansa mitt på gatan tex).
Emelie är en kämpande dansös som vill inget hellre än att få bli professionel dansare. Henne pappa äger Andersons Construcion och ska bygga ett nytt rikemanskomplex i just Miamis förort.
När Emilie och Sean träffar på varandra en kväll på klubben hamnar Emilie i ett dilemma. Hennes pappa eller Sean? Emelie och The Mob gör nu allt för att få behålla sitt grannskap...
 
Jag gillade denna filmen. Gillar dansfilmer och just Mobdancingen var skithäftigt! Visst att storyn ibland är lite löjlig osv men det bryr man sig inte så mycket om i dansfilmer. Inte jag iaf, jag tittar på dansen.
Självklart var det ju också lite häftigt att filmen utspelar sig i Miami, kände igen massa plaster vi precis hade varit på!
 
Och så en liten onödig fakta. Från början var det tänkt att filmen skulle hetat Step Up 4 Miamis Heat. Mycket coolare namn än Step Up Revolution. Speciellt som det tidigare Step Up filmerna har en siffra i sin titel. Step Up, Step Up 2 the Streets, Step Up in 3D och sen Step Up Revolution. Nää fattigt! hehe
 
/Tanja

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0