Glutenfritt i Florida/ Glutenfree in Florida

Att vara glutenfri i Florida var för det mesta inga problem. Jag hade kollat upp innan vi åkte var man kunde hitta glutenfri mat. Det fanns flera stora kedjor som hade glutenfritt på menyn eller helt enkelt helt glutenfria menyer. Hittade några favoritställe med bla pizza, pannkakor och olika kött och potatisrätter.
Gick du däremot till kedjor utan glutenfria menyer så förstod inte personalen alls vad du menade och såg ut som frågetecken. Så vi höll oss till de ställe som jag hade kollat upp innan.
 
Om man skulle gå till mataffären och handla var det också väldigt lätt. I en lite finare och ekologisk affär fanns det till och med skyltar där det stod "Glutenfree". På den mesta maten i affärerna stod det antingen "contains gluten" eller "glutenfree", vilket också var väldigt smidigt!
 
American Airlines Arena hade till och med ett matstånd med bara glutenfri mat! Lyxigt :) Däremot hittade jag ingen direkt glutenfri mat på SeaWorld, Zoo och liknande. Det gällde bara att planera lite som vanligt och ta med sig lite matsäck!
 
Så med andra ord Florida/USA är ett väldigt bra ställe att åka till om man är glutenintolerant!
 
 

 
 
 
/Tanja

Kommentarer
Postat av: sara

Låter ju super bra=)Annat var det i Wien=P

2013-01-07 @ 19:53:24
URL: http://www.mammaochhampus.blogg.se
Postat av: Lizette Jansson

Ett tips på väldigt intressanta böcker jag precis plöjt igenom och lärt mig massor som faktiskt alla borde läsa och lära.
http://gluten-celiaki.blogspot.se

2013-08-29 @ 09:57:44
Postat av: Anonym

Hej skulle jag kunna få lite tips från Florida min son har celiaki och vi ska resa dit och jag försöker få så mycket tips som möjligt.mvh lotta

Svar: Hej! Vi åt mycket på Outback Steakhouse när vi var i Usa. Dom har en glutenfri meny med en supergod glutenfri browie. På pizza Fusion åt vi ofta lunch, blev aldrig dålig men magen reagerade lite efter nån vecka med många pizzor. Kontaminerat kanske? Vissa av Pancake House-kedjorna har väldigt goda pannkakor, men inte alla så kolla upp det innan ni åker dit! Åt mycket frukostar på IHOP och Dennys där det finns ägg, bacon, frukt, yoghurt och det mesta i frukostväg, förutom bröd då:) Wholefoods, tips på livsmedel affär med mycket glutenfritt. Tror inte det blir några problem men råder er att googla fram så mycket som möjligt innan ni åker=)
tanjaselma.blogg.se

2016-04-28 @ 07:12:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0