Glutenfritt på Rusthållaregården

Konferansen detta året hölls ju på Rusthållaregården i Arild.
Vi var en grupp på cirka 14 personer som åkte dit. Jag som är glutenintolerant fick samma mat som alla andra varje måltid, med undantag för bröd då.
Under alla fikastunder och frukostar fanns en korg med glutenfritt bröd framdukat och ett egen skål med smör. Det fanns också skyltar där det stod vilka pålägg och liknade som var glutenfria.
Servitörerna och personalen var alla väldigt medvetna och noggranna med min mat.
Jag hade absolut inget att klaga på och allt var väldigt proffsigt! Nu vet jag inte om dom anpassade maten vi åt efter min intolerans eftersom vi var så liten grupp eller om det alltid är lika "glutenvänligt" där.
Tål att testas kanske?=)
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0