Ringer

Senaste serien i mitt fulla serieschema är Ringer. Hade tid över och bestämde mig för att testa den. Och det var ett bra beslut ;)
 
Ringer handlar om två tvillingsystar. Siobhan och Bridget. Efter att Bridget tagit fel beslut hela sitt liv och tillslut hamnar i drogträsket får Siobhan nog och säger upp kontakten med sin syster. Flera år senare tvingas Bridget in på rehab för att kunna vittna i rätten om ett mord hon råkade bli vittne till. Bridget bestämmer sig för att fly och tar kontakt med Siobhan. När Siobhan begår självmord bestämmer sig Bridget för att ta över hennes identitet. Men Siobhan har tydligen också en massa hemligheter och att låtsas vara Siobhan är inte så lätt som det först verkade!
 
Ännu en serie med tvillingar i huvudrollen. Jag såg ett par avsnitt och tyckte dom var helt ok. Sen dröjde det ett tag innan jag började titta igen. Nu har jag sett 8 avsnitt och serien har blivit väldigt spännande! Det händer väldigt mycket i alla avsnitten och serien tar oväntade vändningar då och då.
Systrarna spelas av Sarah Michelle Geller. Var aldrig ett stort Buffyfan men gillar henne som systrarna i denna serien!
 
Har förstått att serien bara fick en säsong innan den lades ner. Men har också läst att den fick ett ordentligt slut så serien är absolut värd en titt ( om nu det där med ordentligt slut stämmer, annars blir det bara jobbigt i slutänanda).
 
Uppdatering: Såg precis färdigt det sista avsnittet. Serien fick inte alls ett bra slut. Det var som vilken säsongsavslutnings som helst med massa lösa trådar och frågor! Är lagom irriterad nu. hehe Det har varit en riktigt bra serie men med ett kasst slut känns det ju inte lönt. Slösa inte er tid på detta!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0