The Wife of Reilly - Jennfier Coburn

Nu har jag äntligen läst ut The Wife if Relly. Har ju som sagt velat läsa den sen ett år tillbaka nästan och nu äntligen är det gjort. Och jag blev inte besviken!
 
Boken handlar om Prudence som har ett platoniskt äktenskap med Reilly, enligt henne själv iaf. När hon åker på klassträff i sin gamla hemstad träffar hon sin gamla pojkvän Matt, "The one who got away". Utan att förstå hur det hände finner hon sig helt plötsligt förlovad med Matt som tror att hon är änka.
Prudence ser ingen annan utväg än att hitta en ny fru åt Reilly, så han inte ska bli ensam när hon lämnar honom. Hon sätter ut kontakt annonser i tidningar och börjar dejta olika potintiella fruar åt Reilly.  Hur ska detta sluta?
 
Jag visste redan hur det slutade ungefär då jag redan läst en liten fristående berättelse om just Reillys nya fru. Men det gjorde inget för boken var lika rolig ändå. Skrattade för mig själv flera gånger och kunde inte riktigt sluta läsa.
Jennifer Coburn skriver på ett bra sätt med mycket humor. Rekomenderar boken och författaren:)
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0