Titanicutställning

Njuter ni av påskledigheten? Jag gör!
Idag gick vi upp relativt tidigt för att åka till Halmstad och Titanicutställningen. Vi var på ett Titanicmuseum när vi var i Florida som var riktigt häftigt. (Ni kan läsa om det här.) När jag läste i tidningen att det skulle komma en liknande utställning till Sverige var jag bara tvungen att gå.
Det var en mysig utflykt och jag gillar att gå på museum men jag blev ändå lite besviken. För det första fanns det bara audioguide, ingen text vid utsällningsföremålen. Gillar inte riktigt audioguide. Hela stället blir liksom så dött och tyst och alla går omkring i sin egen värld. Sen "rummen" som var uppbyggda från skeppet var inga rum man gick in i utan mer som en del man kunde titta in i. Inte alls samma känsla så klart som i Florida när man gick in i hela riktiga rum från skeppet.
Ångrar så klart inte att vi åkte dit men jag skulle nog inte haft så höga förväntningar!
Fredagskvällen ska spenderas i soffan, som vanligt nuförtiden=)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0