2 månader

Idag blir D 2 månader. Stora killen!
Han väger nu ca 4200 gram, är nästan 60 cm lång och har strlk 56 i kläder.
 
D blir mer och mer "med" och medveten varje dag. Att ligga ner när han är vaken är inte så poppis längre, han vill upp och se. Gillar att sitta i knäet och titta sig omkring.
D sover mer nu än innan. Nästan varje dag somnar han några gånger under dagen och på kvällen försöker vi få honom att somna själv i sin säng, (sen bär jag över honom till mig när jag går och lägger mig.)
 
D har också blivit duktig på en massa saker. Visar man honom något föremål koncentrerar han sig för fullt för att ta på det (läs: boxa till). Han försöker också greppa saker så smått. Sina händer har han upptäckt, håller upp dom och stirrar på dom. Att äta på händerna är också populärt.
När vi tränar nacken behöver han inte längre någon kudde och balansen är mycket bättre. Men han har fortfarande svårt att lyfta huvudet om man inte hjälper honom med att lägga armarna "rätt" först.
 
När han ser mig, sparkar han med armar och ben och ler och snackar en massa. Då smälter mamman i mig måste jag säga!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0