BabyBjörn One - Recension

Har ända sen jag blev gravid sagt att vi ska köpa en bärsele. Har tyckt att det verkar väldigt smidigt! 
 
Ett måste med bärselen är att den ska vara ergonomisk både för mig och "D". Googlade rundor lite snabbt och den första som kom upp var BabyBjörns senaste modell One. I den kan man bära bebisen framåt och in mot kroppen. (BabyBjörn har samma modell som hete We men i den kan man bara bära bebisen in mot kroppen.) Jag tyckte One verkade bra, bestämde mig för den och slutade googla.
 
"D" är nu 10 veckor och det har dröjt tills nu innan han suttit bra i bärselen. Innan har han sjunkigt ihop och haft huvudet i någon konstig vinkel. (Tydligen fungerar föräldern som utfyllnad om bebisen är liten, men jag är ju inte vidare stor jag heller.)
Testade för ett par veckor sen med att lägga en handduk där han sitter vilket i och för sig funkade rätt bra.
 
Som sagt "D" sitter bra i sin bärsele. Han är så pass stark i nacken nu att jag viker ner spädbarnskyddet emellanåt så ser han ännu bättre. Han protesterar aldrig i den och somnar ofta när han blivit trött av alla nya intryck.
 
Tycker också den är väldigt smidig att ta på sig. Man trär den över huvudet och spänner ett band runt höften så är det färdigt. Klarar att få i och ut "D" själv på några sekunder utan problem varje gång.
 
Bärselen klarade också det ultimata testet galant. Ullared!
"D" satt i den hela Ullaredturen utan ett endaste pip och jag bar rundor på honom i 3 timmar utan att få ont i ryggen.
 
Jag har inget annat att jämföra med men jag och "D" är hur som helst väldigt nöjda med BabyBjörn One!
 
Uppdatering:
D är nu 5 måander och vi är fortfarande lika nöjda!
Att köpa en BabyBjörn-bärsele är väldigt dyrt tycker jag. Men nu när D är 5 månader kan jag säga att den är värd varenda krona. Den används flitigt varje dag. När D är övertrött och bara skriker tar det 2 sekunder i bärselen innan han blir tyst och 2 sekunder till innan han somnar.

Kommentarer
Postat av: Johanna

Åh vilken tur jag har att du har recenserat den! Funderar nämligen på att köpa den då jag inte är helt nöjd med ergobabyn så nu blir det nog en babybjörn one istället :)

Svar: Har hört fler som inte är nöjda med ergobabyn. Alldeles för krånglig tydligen! Vi är som sagt supernöjda med vår=)
tanjaselma.blogg.se

2014-08-19 @ 21:04:09
URL: http://jojohannas.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0