Bra och dåligt just nu

 2 saker är väldigt jobbiga med graviditeten just nu och en är lite extra rolig.
 
-Sömnen
Kan inte sova på nätterna. Vänder och vrider på mig hela nätterna, vaknar flera gånger varje natt, antingen har jag ont i ryggen, drömmer mardrömmar, behöver kissa, mår illa eller så bara vaknar jag och kan inte somna om. Sömn är min akilles-häl. Utan min sömn fungerar jag inte!
 
-Huvudet vill mer...
Jag vill så himla mycket just nu. Fixa och dona här hemma, ordna bebisens rum, umgås med vänner och fika, äta och ha kul. Tyvärr så vill inte min kropp det. Den säger Stopp direkt. Har sammandragningar så fort jag går för fort, lyfter eller rör mig för mycket!
 
+Mycket röreser
Bebisen rör sig väldigt mycket och starkt just nu. Hela dagarna och hela nätterna känns det som. Undrar om den någonsin sover? hehe
I början kände jag mest forsterröresler när jag låg ner men nu spelar det ingen roll vad jag gör. Helt plötsligt kommer det flera små (stora?) sparkar. Så mysigt!
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Graviditeten klär dig verkligen!:)

Svar: Tack! Va glad jag blir! Känner mig nämligen som en zombie så det va kul att höra=)
tanjaselma.blogg.se

2014-02-16 @ 10:04:35
Postat av: Line

Fina magen! Längtar efter rörelser =)

2014-02-16 @ 13:00:34
URL: http://waitingforababy.blogg.se/
Postat av: Annika

Kul att hitta fler gravidbloggar att följa! :-) Precis innan jag blev gravid införskaffade vi tempur-liknande madrasser som är helt underbara nu när man sover mestadels på sidan. Vaknar helt utvilad i ryggen. Hjälper ju dock inte mot mardrömmar och illamående, tyvärr :-) Åh håller med om att det är så mysigt när man känner att det finns någon där inne, älskar alla små buffar! Måste kolla in startpaketet från Ellos du skrev om nedan, väldigt fint!

2014-02-23 @ 20:47:23
URL: http://annikaelisabeth.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0