Fosterrörelser

Enligt min gravidapp står det att man kan börja känna fosterrörelser i form av lätt fladdrade i vecka 18.
 
För mig började det direkt med riktiga "stötar" på min hand på magen. Jag kände inte alls någon fjäril eller fisk som alla beskrev det. Jag skulle mer vilja beskriva det som det känns när du håller handen på din puls. Fast nu var det oregelbundet och starkare.
 
Första gången jag kände bebisen röra sig var i vecka 17.Jag låg i sängen med handen på magen och skulle sova när jag helt plötsligt kände något som "stötte" till min hand. Undrade lite smått om det kunde vara bebisen men tänkte inte mycket mer på det. Nästa kväll när jag jag låg i soffan och tittade på tv hände det igen, fast flera gånger på rad. Då var jag säker på att det var bebisen!
 
Vi skulle på ultraljud en och en halv vecka senare och det var en riktigt lättnad att ha känt fosterrörelser innan. Var inte alls nervös för ultraljudet och var säkert på att allt skulle vara bra!
 
Min man kände bebisen stöta på hans hand i vecka 20. Vilket också enligt appen är väldigt tidigt.
 
Har sett rörelser utanpå min mage några gånger också. Fast bara någongång. Har inte riktigt tålamod att ligga och titta på  mina mage hela tiden...
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Perfekta gravidkulan:)

Svar: Tack tack!=)
tanjaselma.blogg.se

2014-01-20 @ 15:01:19
Postat av: Britt

Så fin mage :)

2014-01-20 @ 19:48:53
Postat av: Jennie

Jag kände i början på v18, min sambo kände i början på v19 första gången. Va rätt häftigt faktiskt men har ju moderkakan i bakvägg så det var la därför det gick så fort. Älskar alla rörelser! Så mysigt!!!

Svar: Ja man blir ju lugn iaf nä rman känner att den rör sig. Då är allt ok känns det som:)
tanjaselma.blogg.se

2014-01-21 @ 01:12:20
URL: http://lillapyret.webblogg.se
Postat av: Johanna

Det va typ samma för mig. Alla snackade om fiskar och fladder men jag fattade inte alls vad dom menade..hoppade nog över det stadiet o gick direkt till puffarna! ;)

2014-01-22 @ 22:00:25
URL: http://johannaraaf.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0