Övergångsställe

Jag har alltid tyckt det ser så hemskt ut när föräldrar korsar vägar där det inte finns övergångsställe med sina barn och barnvagnar. Det ser så ansvarslöst och nonchalant ut. Men jag börjar förstå dom nu! Det blir många promenader med vagnen nu och då har jag själv fått erfara varför man korsar vägen fast där inte finns något övergångsställe.
På massor av av vägar finns ju inte ens några övergångställe! Det är hur långt mellan dom som helst och ska du inte behöva gå en omgång på 5-10 min har du helt enkelt inget val.
 
Tänk barn som är ute själv. Hur ska dom kunna ta sig säkert över vägen utan övergångsställe?
Jag efterlyser fler övergångsställe!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0