Vad har kommit till användning?

Min barnmorska sa till mig en gång att vi förstagångs-mammor är väldigt lätta att sälja till. Vi tror att vi behöver allt som finns på marknaden ungefär. Hon avrådde oss från att köpa allt och vänta och se. Men det kan jag ju så klart inte. Måste köpa direkt. Av allt vi köpt finns en del saker som redan har kommit till anvädning en massa och vissa saker som jag inte alls gillar.
 
+ Babynest
Använder babynester så fort D ska ligga själv. Han är en väldigt rörligt bebis och på två sekunder har han flyttat sig över hela sängen. Vågar inte låta honom ligga ensam någonstans. Han sover också hos oss i babynestet på natten (den lilla stund han sover).
 
+ Speldosan
D är redan intresserad av speldosan med nyckelpigor. Jag brukar lägga honom en stund för att titta på den varje förmiddag medans jag fixar lite med annat.
 
- Omblottbodys
Jag köpte en himla massa omlottbodys. Har inte använt en enda. Tycker det är för mycket tyg och alldeles för många knappar som ska knäppas och framförallt knäppas upp. De sitter rätt hårt så man får dra till ordenntligt. Tycker det är mycket lättare med vanliga bodys man trär över huvudet.
 

Kommentarer
Postat av: Emelie

Jättefin speldosa! Har du något tips på hur du sätter på vanliga bodys? Jag tycker det är jättesvårt att få på dem och föredrar då omlott. Mvh Emelie

Svar: Har nog ingen speciell teknik egentligen. Försöker göra öppningen så stor som möjligt sen trär jag på bakhuvudet först liksom. D bryr sig inte när man håller på med hans huvud men när det är dags för armarna blir han alltid jättearg!
tanjaselma.blogg.se


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0