Kanske Tv ändå?

Jag har rätt starka åsikter om tv-tittande och D. Är själv inte en person som sitter mycket framför TV:n. Jag tittar på mina serier och inget mer typ. Hatar att zappa!
Därför har jag sagt att det blir inget TV-tittande för D's del förrän han är äldre. (Vi får väl se hur länge vi håller det, men mitt mål är så sent och så lite som möjligt.)
Jag tror dessutom på forskningen som säger att det inte är bra för bebisars/barns hjärna att bli matad med så mycket intryck hela tiden. Egentligen är det inte bra för vuxnas hjärna heller, speciellt inte innan läggdags.
MEN! Jag hittade dessa klipp på YouTube. Väldigt enkla och pedagogiska klipp. Jag måste nog tänka om kasnke? Viss tv/dator är kankse ok?
 
Hur tänker och tycker ni andra om TV-tittande?

Kommentarer
Postat av: Johanna

Ingen tv här förrän hon är minst ett år. När vi väl då tittar på tv vill jag sitta med så att jag vet vad hon tittar på. Skulle aldrig sätta på tvn och låta den stå på hela dagen. Nu kan jag inte titta på klippen (ligger bredvid en sovande bebis och man). Men tänker att när det är på plattan blir det nästan som en bok. Alltså man kan prata om det man ser ändå. Det enda som skiljer sig från en bok är att någon annan läser. Tror att det viktigaste är pratet runt omkring. Alltså funderingar barnet har, vad hände då, kommentera färger osv osv.

Svar: Jag håller med dig, vill inte heller använda TV:n som en barnvakt! Det jag gillade med klippen är att det är som en pekbok med liiiite rörelser till. Grisen rör sitt huvud kasnke, men annars är bakgrund och allt helt stilla.Tyckte det kändes som en bok med en liten twist ;)
tanjaselma.blogg.se

2014-10-01 @ 23:44:23
URL: http://jojohannas.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0