Klippan Triofix

Fick tips om vilka bilbarnstol jag borde köpa här på bloggen. Någon som sa att jag absolut inte skulle köpa Britax Multi Tech och någon som sa att jag absolut borde köpa Britax Multi Tech. Haha ni gör det inte lätt för mig ;)
 
Hur som haver den blev ingen av dom som jag funderade på från början. Var inne på Britax Hii-Way men när vi kom till affären rekomenderade säljaren Klippan Triofix. Vi provade både Hii-Way:n och Triofixen i bilen och Triofixen var fakttiskt mindre och smalare. D satt lika bra i båda två. Vi plockar ofta ur stolen ur bilen när folk ska åka med (och D inte ska åka så klart hehe) därför passade Klippan oss så bra. Man sätter först fast en bas (som man gör till babyskyddet) sen fäster man stolen i den, lätt som en plätt.

Jag gillade Triofixen väldigt mycket men aldrgi hört något om den så jag ville hem och läsa på lite innan vi köpte den. Kunde inte hitta något negativ alls (förutom att stooooora barn kunde få det lite trångt på bredden i den). Däremot var alla eld och lågor över stolen som tydligen ska vara väldigt bra. På tisdag ska den inhandlas!
 
Stolen finns med eller utan lutning. Vi har inget behov av lutning så det blir den utan. Tyvärr finns den bara i röd vilket inte är min favoritfärg. Hade hellre velat ha denna snygging men det blir 800 kr dyrare.

Kommentarer
Postat av: Sofia

Verkar ju toppen men tänk på att D bara kan sitta bakåtvänd upp till 18 kilo. Han blir kanske inte så stor men finns ju en risk att man måste vända för tidigt. Annars liten och smidig och tar ju inte så mycket plats😊

2015-01-24 @ 20:27:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0