Jurassic World

Jurassic World utspelar sig 20 år efter Jurassic Park. Jurassic World är nu öppen för allmänheten och John Hammonds dröm om ett nöjesfält med dinosaurier har äntligen blivit verklighet. Men det är 2015 och vanliga dinosaurier imponerar inte längre och ledningen måste komma med något nytt. De genmanipulerar därför fram en ny art Indominus Rex, för att hålla folks intresse uppe. Indominus Rex är större, smartare och farligare än alla andra. Så smart att han lyckas fly från sin inhägnad och är på väg rakt mot nöjesparken med 22.000 besökare.
2 av besökarna är chefen Clarie's systersöner, Gray och Zach. När kaos bryter ut är pojkarna ute på en rundtur mitt bland dinosaurierna och blir dom första att stöta på Indominus Rex.
 
Jag tyckte faktiskt filmen var riktigt bra. Jag hade inte förväntat mig det då det inte riktigt är min genre. Den var väldigt spännade och tack vare 3D så var den lätt att leva sin in i. Min favortdel var när man fick se parken och de olika områdena där. Det var häftig känsla och man ville liksom vara där, till en början iaf.
Sen tyckte jag det var kul att det fanns lite referenser till Jurassic Park. Då blir man blir nostalgisk!
Absolut värd att se!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0