Giftfri?

När jag har börjat med något kan jag inte sluta.Jag måste forska, leta och förstå.
Nu är det det här med gifter i vår och framförallt barnens vardag som plågar mig. Jag vill inte veta och jag vill inte bryr mig MEN nu vet jag och måste således bry mig.

Det började med gift i plastleksaker. Har försökt att bara köpa tyg eller träleksaker sen dess och rensar ut bland plasten lite då och då.
 
Senaste grejen jag fick höra om var alla kemikalier och tungmetaller som finns i oljor, krämer och salvor som är riktade till barn. Jag var ju så klart tvungen att hämta alla saker vi hade hemma och googla innehållet. Det är rätt sjuka saker det innehåller, och den ena är giftigare än det andra.
 
Så nu har jag sålt eller kastat alla saker jag bestämt mig för att inte använda och har köpt hem lite nya. Två st produkter från Weleda, Shampoo och zinksalva och en sak från Coop. Helt vanlig kokosolja som tydligen ska fungera utmärkt som bodylotion.
 
Nu återstår att se om jag tycker att dom gör sitt jobb.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0