Packa

Så här ser det ut i vårt vardagsrum nu för tiden. Jag har packat 11 lådor och det känns som om det inte ens är toppen på isberget. Har rensat i skåp och lådor och sorterat bort massa saker. Här är grejor överallt just nu!
Det är så mycket som ska packas, det känns som en omöjlig uppgift emellanåt. Har väl än så länge packat en tiondel av allt vi äger.
Får ångest bara jag tänker på allt som är kvar, och vinden och källaren till på det!
Men jag längtar så efter huset och det ska bli så roligt så det känns lite lättare att packa iaf.
 
Har dock några funderingar. Vad gör man med alla saker som inte får plats i flyttkartonger? Det kanske är för högt, brett eller ömtåligt. Och hur ska jag göra med alla kläder. Vill inte låta det stå i säckar eller flyttlådor förlänge. Hur packar ni era kläder vid flytt?

Kommentarer
Postat av: britt

Lite tips på flyttpackning! Det gäller att ha många flyttlådor så man slipper tänka på om de räcker eller inte. Tavlor och större högre saker ställer du upp i flyttlådor, blir ändå lättare att bära det så än ha lösa saker som ska bäras. Kläder från gardrobererna som hänger på galge kan du antingen knyta ihop alla galgarna upptill med kläderna på sen trä på en svart sopsäck uppifrån där du gjort hål i säcken för att få igenom galgarna. Vi flytt att det bara till att lyfta av dom från klädstången och på så sätt skyddar du kläderna och kan vid flytten bara hänga det rakt in i nya gardroben. Annars kan du packa med galgarna på i lådorna, jag vek det snyggt med galgen på, också bara att hänga direkt in i nya gardroben. Risk det blir veck kanske.

2016-04-15 @ 10:10:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0