Fler citat

Barns språkutveckling går verkligen undan. Det känns som om nästa steg i utvecklingen sker över en natt varje gång. 
D säger nu meningar med 5-6 ord och ibland flera meningar direkt efter varandra. Han uttrycker känslor så som rädd och ledsen. Han använder sig av prepositioner som på och i. 
 
Ibland rör han till bokstäverna och ändelsen lite extra gulligt. Jordgubbar blir jorbuggar och leverpastej blir leverpasta.  Grävskopa och träklubba kallar han grävskopare och träklubbare

Om jag ska lämna rummet säger jag alltid "Jag kommer snart, ropa om det e nått". Och det har han tagit bokstavligt. Han ropar "e nått, e nått" om han tex blir ledsen eller rädd. Ibland låter han så ynklig så och mammahjärtat blöder.
 
Häromdagen när vi busade och jag höll honom upp och ner skrek han "Neeej, sluta hälla ut mig"

Listan kan göras lång med alla dessa roliga saker dom små kläcker ur sig. Ska definitivt spara citaten i hans fotoböcker.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0