Eurovison 2016

Idag är jag mer död än levande. Tittade på Eurovision till kl 1 på natten igår och idag bestämmer sig D för att vakna halv 6. Jippie!
Så vad tyckte jag nu om Eurovision igår då?
Petra, Måns och hela showen från svenskt håll var riktigt proffsigt gjort! Till och med mellanakterna tittade jag på, här brukar man ju annars slumra till av uttråkning. Mycket + poäng för det!
 
Men vad som förstörde hela kvällen för mig var röstningssystemet. Totalt meningslöst med att en jury ska rösta för varje land om det ändå inte finns några musikaliska-kriterier att rösta efter. Alla jury från olika länder röstade totalt olika. Det blev mer poäng efter juryns personliga tycke en proffisionella åsikter. Blä för det!
Att dom sen slår ihop folket röster till en ända poäng var ju ockås väldigt tråkigt. Jag vill väl hellre se hur folket i varje land röstade en en meningslös jurygrupp? Näää stor fet diss på röstningen!
 
Låten som vann då? Jag gnäller ju alltid på att ingen sjunger på sitt egna språk längre, så då passade ju denna mig perfekt. Även om det inte var mina favorit så var det kul att den vann tyckte jag. Det fanns många bra låtar för en gångs skull och artisterna var överlag proffsiga!
Bulgarien, Tjeckien och Australien gillade jag.
 
Vad tyckte ni om Eurovisionkvällen?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0