Söndag

Idag har varit en lång dag med strålande sol och massa på schemat!
Började morgonen borta i huset med att börja rensning av trädgården. Mamma och jag började med att rensa runt friggeboden. Tycker det är riktigt roligt att hålla på i trädgården och längtar till vi flyttat in så jag kan ta tag i det ordentligt!
 
Före
 
Efter (Gallert på sidan ska bort bla och det ska planteras lite smultron på andra sidan blomman.)
 
Efteråt åkte vi till Bauhaus för att köpa golv till hall och storarum. Det tog överdrivet lång tid! Det govl jag tittat ut var inte snyggt i verkligheten, det nya jag hittade fanns bara högst uppe på hyllan närmast taket, det var 7 personer före i kön osv osv. Till slut var det iaf inhandlat och vi åkte tillbaka för att spendera resten av dagen i huset. Jag började rensa maskrosor på gräsmattan och kom upp i ungefär femtielvatusen. Nu är det bara 90 % av gräsmattan kvar. Otroligt många maskrosor!
 
Välkommen till byggarbetsplatsen även kallat mitt blivande hem.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0