Advent utan ljus

Första advent har kommit och gått och så utan adventsljusstake i vårt hus. Hade bara en stjärna i sovrummet i lägenheten men vill ha mer här i huset. Framförallt 2 st ljusstakar i stora rummet. Det har inte riktigt gått som jag velat och perfektionist som jag är slutade det med att jag står utan.
Vi har rätt höga fönster och utan gardiner ser de ännu större ut. Hittade först  en modell som jag tycker jättemycket om. Ljusstakarna finns som 55 cm höga vilket blir för klent och som 75 cm höga vilket blir för högt. Vår vanliga lampa är 63 och det är perfekt. 
 
Hittade sen en annan modell som jag också gillade direkt. Gissa hur hög? 64 cm. Gissa vad mer? Slåtsåld ÖVERALLT  tom hos leverantören. 
 
Så här står jag nu med advent utan ljus. Istället kompenserade jag med 18 m ljusslinga i granen.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0