Historien får liv

Idag har jag haft fullt upp och utnyttjar sommarvädret. Träffade Sofia för en promenad och lunch i stan. Vi gick och gick och gick och hann verkligen prata ikapp all den tid som gått sen vi sågs sist. Vi tog bara paus för att luncha på väldigt god spätta!
 
När Sofia och jag skilts åt var det dags för nästa dejt. Andra året i rad nu var jag och mamma på Fredriksdal och tittade på "Historien får liv". (Se här för inlägg om förra året.) 2 gånger är ju nästan en tradition. Jag älskar traditioner!
"Historien får liv" är iaf en vandringsteater genom Fredriksdal och denna gång började vi år 1903 och slutade 1955. Mycket humor, mycket historialärande och denna gång även mycket igenkänning. 1900-talet har jag ju läst, sett och hört mycket mer om än 1800-talet som det var förra året. Rekommenderar det verkligen till er som har är i Helsingborg.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0