Liten blir stor

Helgen bestod av en massa "första gången" för D och jag insåg hur stor han har blivit flera gånger om.
I söndags var D bjuden på kalas till Jacob på Busfabriken. Vid hemdags fick alla barn en godispåse. D brukar inte bry sig vad han får och vill ofta hellre ha något av de sockerfria alternativen han är van vid men i söndags ville han hellre prova godiset sa han. Vi har sagt att vi håller oss till sockerfritt så länge det går och det inte påverkar D, att han blir utanför eller ledsen. Så om han nu bestämt sig för godis när alla andra fick det så fick jag helt enkelt bita ihop. Som tur var tyckte han inte om det sa han, bara klubban var god. 
 
En annan stor första gången sak var att han somnade utan nappen på söndagskvällen. Han hittade en Triceratops-gosedjur han ville ha när vi var i affären. Jag sa att den bara kommer fram på kvällen när man ska sova och man saknar sina nappar. Har förberett honom om att när han fyller 3 så slutar vi med napp. D tyckte nog det var lite för lång tid att vänta för att få sin Triceratops så han bestämde sig för att sluta med nappen redan på söndagskvällen. Igår låg jag hos honom till han somnat men ikväll sa han "Jag vill va själv, du kan gå nu". Haha 5 min senare sov han!
Dessutom har han börjat på 3-6 års avdelningen för förskolan. Så stor!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0