Gravid vecka 20

Då har halva graviditeten flugit förbi. Är nu i vecka 20.
Känner mig piggare, iaf dagtid. Då är hjärnan inte lika grötig som innan. Vissa kvällar orkar jag till och med vara vaken till halv 9. Har däremot svårt att sova på nätterna och hittar ingen bekväm ställning och det börjar göra ont överallt när jag ligger.
 
Bebisen sparkar för fullt,  vissa dagar så det nästan gör ont andra dagar små förstiktiga buffar. D har också lyckats känna bebisens sparkar. Han hade tålamod och låg och väntade. 
 
Det är en pojke som ligger i magen och växer till sig för att bli lillebror. På ulatraljudet i vecka 13 och när vi lyssnade på hjärtljuden v 15 var det en riktigt vild bebis sa alla sköterskor. Han for som en pingisboll över hela skärmen och hjärtljuden var svåra att höra för att brusande när han rörde på sig. På ultraljudet i vecka 20 var det en väldigt lugn och medgörlig bebis sa sköterskan. Så vi har fått lite smakprov på än det ena, än det andra. Spännande att se vilken personlighet som tittar ut.
 
Fortfarande inga direkta carvings men kan bli lite mer sugen på något speciellt ibalnd, nån vecka åt jag mycket äpple, nån vecka var jag sugen på yoghurt med kanel. Är hungrig varanan timme och försöker undvika socker men det är lättare sagt än gjort denna graviditet.
 
Magen börjar fortfarande bak på ryggen och känns inte så stor. Den är lite mer utspridd än förra gången. 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0