Gravid v 35

Går in i vecka 35 idag och det var några veckor sen jag uppdaterade nu.
 
Mitt järnvärde har iaf gått upp men är ändå så otroligt trött. Snittar ca 11 tim sömn per dygn (de dagar det är möjligt). Har den senaste veckan haft ordentligt ont i ryggen vilket här påverkat mitt humör. Sammandragningarna avlöser varandra och mensvärken kommer smygande mer och mer. 
 
Mentalt börjar jag känna mig rejält redo för att ha lillebror här hos oss istället för i magen. Har haft mycket oroskänslor dessa veckor och inte kunnat slappna av. Vet inte varför och vad jag oroar mig för men känner nog av hormonerna mer denna gång än med D.
 
Har inte förberett något praktiskt, tvättat lite kläder i strlk 50. Borde kanske ta tag i lite mer förberedelser?
 
Har inte känt mig hungrig alls dessa veckor och äter rätt dåligt. Försöker tvinga i mig mat så gått det går för att få energi.
 
Lillebror rör sig olika mycket i magen från dag till dag. Vissa dagar är det störa bökiga hårda rörelser hela dagen, vissa dagar kommer han igång först sent på kvällen.Vissa nätter kan han vara stilla hela natten, andra nätter känner jag honom hela tiden. 
 
Han ligger med huudet ner, rumpan åt vänster och fötterna uppe vid högra revbenet. Magen är helt sne och ving och det ser rätt roligt ut. Han har nu också fixerat sig.
 
Kände mig taggad för förlossningen ett par dagar och försökte förbereda mig mentalt. Men just nu är jag inne i "ungen ska ut oavsett"-tänket igen så det går lite upp och ner.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0