Gravid v 30

Dags för en liten uppdatering om graviditeten igen. Är nu i vecka 30 och har mått sådär de senaste veckorna. Har varit otrolig trött och sovit dåligt. Har ätit och ätit men det har inte känts som om jag har någon energi alls. Var hos barnmorskan förra veckan och hon tyckte jag såg väldigt påverkad och tagen ut. Det visade sig att mina järnvärden var väldigt låga så fick ta extra prover. 
Har under dessa veckorna varit extremt lättstressad och stresspåverkad. Brukar inte bli stressad och så men har känt själv att jag varit väldigt känslig. Har dessutom varit på hemskt humör och känt mig alllmänt dålig. Men allt det hänger säkert ihop med järnvärdena så nu har jag fått börja käka massa extra järntabletter.
 
Bebisen har varit väldigt aktiv (som vanligt) och levt rövare i magen dygnet runt i princip. Magen hoppas fram och tillbaka och rörelserna käns långasamma, starka och liksom "gnidiga". Fram till för 3 dagar sen. Då kände jag ingeting på hela natten och på morgonen var han helt stilla trots att jag tryckte och buffade på magen i säkert 15 min. Fick lite panik och åkte in till förslossningen för att göra ctg-kurva som såg bra ut. Bebisen höll sig sen fortsatt lugnt i  3 dagar till och vi fick gjort ett ultraljud också som visade på att allt var bra. Han har nu börjat med sina vilda starka rörelser igen, dock börjar han få lite sovrutiner inne i magen sa doktorn vilket ju är positivt!
 
Äntligen har vi även bestämt namn på den lille därinne som vi alla är nöjda med. Det passar på alla våra kriterier!
 
Magen är fortfarande liten men bebisen är precis medelstor enligt ultraljudet så större än vad D var alltså.
 
Inga direkta cravings nu heller, har bara känt att jag behöver energi hela tiden som sagt så sötsuget har väl varit rätt stort. 
 
Går in i vecka 31 imorgon och hoppas på lite positivare uppdatering nästa gång.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0