Äggjakt

Idag hade vi både påskharen och morfar på besök. D har längtat så efter påskharen och sagt att han vill prata med honom och krama honom. I förmiddags vägrade han lämna min sida för han trodde att då skulle han missa när påskharen kom. Jag försökte förklara för honom att man brukar inte få träffa påskharen så som man träffar tomten och stackaren grät och blev jätteledsen. Fick hitta på något om att påskharen dels har mycket att göra och dels är väldigt blyg och inte tycker om att kramas, och vill man inte kramas måste man ju inte. Fick vi samtalat lite om det också så det var ju bra hehe. Till slut vågade han iaf lämna mig och gick ut och lekte med sin pappa. Då fixade jag skattjakt här inne och när han kom tillbaka och såg ägget påskharen lämnat på trappan skrek han av ren lycka och blev så glad! Sen fick han samla ägg och leta efter sin påskpresent.
 
På kvällen kom morfar över på lite påskkvällsmat som inte alls var så påskig. Vi hade plockat fram alla fina påskpynt men vi åt inga ägg. Det serverades kolja i permesansås och det var verkligen så gott! Just nu spelar dom bandy i källaren och jag passar på att blogga. D ska alltid vara Kanada av nån anledning?

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0