Gravid uppdatering

Är nu i vecka 16 och har börjat känna bebisen röra sig. I början kändes det som små bubblor som sprack inne i magen "poff" eller popcorn som poppades. Men i lördags kväll när vi tittade på Melodifestivalen (som förresten var ett stort slöseri med tid. Hur kan de vara så dåligt?) så kändes det verkligen som hela bebisen levde rövare inne i magen.
\n
 
\n
Jag har fortfarande inte tagit en enda magbild. Fy på dig! Däremot börjar jag så smått känna mig som om jag återvänt från de döda. Känner mig lite piggare, ibland. 
\n
 
\n
Har inte haft cravings på någon speciell mat under dessa månnder däremot har kroppen skrikit efter kolhydrater och socker. Tror det kan bero på att jag varit så trött och kroppen behöver snabb energi? Har försökt att inte stoppa i mig för mycket socker, håller mig till helgerna och på vardagarna har jag nallat på D's sockerfria godis. 
\n
 
\n
Det är mycket som är annorlunda från första graviditeten.
\n
    \n
  • Tröttheten är densamma däremot kan jag röra mig mer fritt. Kommer ihåg att jag fick sammandragningar så fort jag rörde mig med D.
  • \n
  • Med D mådde jag illa om jag såg något sött och kunde bara äta nyttigt. Nu känner jag att det är rätt tvärtom.
  • \n
  • Magen ser annorunda ut, med D hade jag en liten bula fram på magen denna gång börja0 rmagen bak på ryggen typ. 
  • \n
  • Jag mår mer illa, ibalnd kommer det över mig och jag mår illa ett bra tag. Det brukar hjälpa att äta något (socker) eller sova. 
  • \n
\n
Fortssättning följer förhoppningsvis med en magbild:)
 
Beställde hem en hel höög med dessa godis från Matsmart. Äter minst 1 om dagen!
 
\n
 
\n
 

</div

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0