Fiskburgare med bönbröd

Åh ikväll åt vi så god kvällsmat så jag måste dela med mig=) Hemmagjorda fiskburgare med bönbröd och kall dillsås.
 
Fiskburgare
Ingredienser:
1 paket torskfile
grädde 0,75 dl grädde
juice från  0,5 - 1 citron
vitpeppar
salt
ströbröd
 
Mixa alla ingredienser och forma till burgare. Panera de med ströbröd och stek i smör.
 
Bönbröd
Ingredienser:
1 paket vita bönor
3 ägg
2 msk fiberhusk
2 tsk bakpulver
2 msk äppelcidervinäger
salt
 
Låt bönorna rinna av och Mixa alla ingredienser. Låt svälla 5 min. Forma 6 st bullar med blöta händer och strö över sesamfrö. In i ugn ca 25-30min på 200-225 grader.
 
Haha det här med att ta bilder på mat som det ser fint ut är ju inte något jag är bra på. Får gå någon kurs kasnke?
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0