Titanic - The Experience

Ändå sen jag hittade Titanic - The Experiences hemsida så har jag lääängtat. Titanic fan som jag är bokade jag genast biljetter till deras Dinner Event. Så i onsdags var det äntligen dags.
Vi åkte till museumet tidigt för att kunna titta i  lugn och ro innan det var dags för middagen.
Vilken känsla det var att gå in i alla uppbyddga rum från skeppet. Jag blev lite känslosam ett tag, speciellt när vi kom ut på deck och "stjärnorna" lyste, "havet" kluckade och "kylan" bet i dina kinder.
 
Kl 7 var det sen dags för Dinner Event. Två stycken tjänare i första klass kom och hämtade oss och tog oss till katpen Smith så vi kunde fotas på stora trappan med honom. Sen blev vi invisade i första klassmatsalen (lite besviken på den var jag) där vi åt middag tillsammansmed Molly Brown, Kapten Smith, Thomas J Andrews och paret Astor. Efter middagen fick vi en rundtur av skeppet och det var då det hände. KaptenSmith fick en varning om isberg och sen började vi sjunka. Alla kvinnor och barn fick gå ut på däck och efter kom männen. (Skådespelarna spelade alltså upp hela kvällen då Titanic sjönk om det var någon som inte förstod det.)
 
Detta var en helt underbar upplevelse och jag hade ett leende påläpparna hela tiden, förutomnär båten sjönk för då hade jag gåshud!
 
Detta var biljetten in på museumet. På baksidan stod det vad man hette, vilken klass man tillhörde och varför man var på Titanic. I slutet kunde man läsa om man överlevde eller inte.
 
 
 
 
/Tanja
 
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Vilken häftig upplevelse:)

Svar: Ja det var rätt häftig. Man blev helt rörd när man var där och tänkte på historien. Ett tag kändes det väldigt verkligt...
tanjaselma.blogg.se

2012-12-29 @ 10:27:17
Postat av: sofia

Shit vad avundsjuk jag är! Detta vill jag också vara med på! Står högt upp på min måste göra lista, ska bara hitta någon som är lika Titanic besatt som jag :)

BTW, jag rekomenderar verkligen Downton Abbey, serien är helt underbar och ju mer jag ser på den desto mer gillar jag den!

2013-01-30 @ 09:40:56
URL: http://www.nattstad.se/Sofia.Mattsson

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0