Järnladyn

Järnladyn handlar om Margaret Thatcher och hela hennes liv i princip. Thatcher var Strobritaniens första kvinnliga premiärminister och satt vid makten i 11,5 år. Hon var känd för att styra med järnhand oc  h lyssnade inte på råd från någon. Han hade fasta principer som hon styrde efter.

Man får se Thatcher som gammal och dement i största delen av filmen. Dement som hon är kan hon ibalnd gå från ett rum och komma i i ett annat där gamla minnen från sin barndom och storhetstid utspelar sig.

Jag gillade faktiskt inte denna film så mycket. Det är alltid kul att lära sig något nytt men filmen var väldigt rörig. Jag hade velat se mer av den politiska sidan och vad hon gjorde för landet och hur. Nu fick man mest se en gammal förvirrad tant. Jag blev också förvirrad ifall man skulle tycka om henne eller inte. Dom fattiga blev ju fattigare och dom rika rikare, sånt gillar jag ju inte men samtidigt kände man ändå med den gamla tanten.

Jag vet inte, förvirrande film iaf! hehe

Sen har jag en liten fundering? Hon hade BARA blå kläder på sig hela filmen. Var det så i verkligenheten eller bara i filmen? Någon som vet?



/Tanja


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0