Frågestund - Svar

Frågestunden kom igång till slut och vi fick en del frågor. Det var riktigt roligt faktiskt att svara=)
 
Varifrån kommer ni?
Tanja är svensk och Selma är halv sloven/ halv svensk. Vi är båda gifta med kroater.

Hur träffade ni era respektive?
Tanja: Jag träffade min man på en av alla festrundor i stan när man var ung:)
Selma: Jag träffade min man på ett uteställe i HBG som hade juggefest, för snart 8 år sedan..
 
Hur friade dem?:)
Tanja: Vi hade diskuterat bröllop men hade svårt att komma fram till hur vi skulle göra. När vi bokat vår resa till Las Vegas bestämde vi oss för att gifta oss när vi ändå var där. Vi kände att det passade oss som handen i handsken och vi är väldigt nöjda med vårt beslut!
Selma: Samma här så hade vi pratat om det. Sen en dag tog min man mig till Väla för shopping som visade sig bli ringar =)

Vill ni ha fler barn?
Tanja: Jag skulle gärna vilja ha en liten syster till D om jag får önska.
Selma: Jag vet inte riktigt.. Kanske om typ 5 år, men det är så svårt att säga..
 
Vilka är era 3 favorit resemål?
Tanja: Jag älskar att resa men det ska vara till ett varmt ställe helst och gärna en storstad. Min absoluta favoritresa jag gjort var till Florida. Sen blir det en hel del resor till Kroatien så klart. Staden Zagreb står också högt på min lista. Sen har jag svårt att välja mellan alla andra resmål jag gjort. De kommer på delad tredjeplats:)
Selma: Mitt nummer 1 är Californien och nummer 2 är Washington state och Oregon state. Mitt nummer 3 är Maui, en av Hawaiis öar. Jag var där 2005 och längtar tills jag får åka dit igen! Sen älskar jag såklart att åka till Slovenien och Kroatien, men det känns liksom inte som ett resmål på samma sätt eftersom vi åker dit så ofta och hälsar på familj och vänner.. Men egentligen bara att resa och uppleva nya ställen är ju helt underbart!! 
 
Vad var era första gravsymptom och när började ni få dom? Har försökt 4 månader nu och man vill ju bara att det ska blixtra till snart :P
Tanja: När min mens var 2 dagar sen kände jag på mig att jag var gravid. Så jag visste om graviditeten innan symptomen kom. Men det jag kände mest av var att jag var så otroligt trött och kände mig som en zombie med gröt i huvudet. Sov mig igenom det första 3 månader ungefär.
Selma: Illamående!! Detta illamående.. Sååå jobbigt det var. Men så värt det i slutändan!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0