TMNT Movie Night

Ikväll har vi varit nostalgiska och haft Turtles-kväll. När TMNT 2014 släpptes bestämde vi oss för att se den tillsammans som på den gamla goda tiden.
Och när Tanja är inblandad kan det ju inte bara bli en vanlig filmkväll, det måste ju bli en hel tema-kväll så klart. Carl tyckte jag var liiite nördig.
 
Det serverades pizza (så klart) och halvgröna popcorn. Vi satt som på nålar och väntade på att turtlarna skulle visa sig på TV:n!


Och hur var filmen då? Vi tyckte alla den var över förväntningarna bra.
Mycket skiljer sig från vad man kommer ihåg från när man var liten, historien, bakgrund och utseende så klart. Men jag tyckte absolut inte att det gjorde något! Jag gillade till och med historien om hur dom blev muterade sköldpaddor bättre i filmen än i den teckande serien. Tyckte också det var roligt att sköldpaddorna verkligen hade olika personligheter. Mikey är min nya favorit. Däremot gillade vi inte den nya Shredder. Var är hans lila cape liksom?
Filmen var iaf väldigt rolig och vi skrattade hela tiden.
Vet inte om vi var partiska eller om den verkligen är så bra. Jag skulle iaf kunna tänka mig att se den igen!
 
2016 har uppföljaren premiär. Då ses vi igen!

Kommentarer
Postat av: Linn

vad mysigt!

Svar: Ja vi hade jättekul=)
tanjaselma.blogg.se

2015-01-18 @ 11:45:40
URL: http://sarahlinnsliv.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0