min viktresa..

Jag har fått önskemål om att jag ska skriva lite mer kring min viktnedgång.. så här kommer ett inlägg om det..

Efter att Jacob föddes så gick jag ner till ca 10 kg över min "normala" vikt som var 76 kg (alltså det jag vägde innan graviditeter). Och sen när jag blev gravid me Bella så la jag på mig en hel del. Jag vägde 100 kg när hon föddes. Jag brydde mig faktiskt inte något om vikt under graviditeterna utan njöt till fulla av att kroppen faktiskt växte en liten människa där inne.

Det var efter att Bella föddes som jag såklart gick ner i vikt till en början men sen så började mitt ohälsosamma livsstil komma ikapp mig.. när Bella var 4 månader så hade ja åter igen gått upp till 98!! Kg. Det var då jag beslutade mig för nu var det nog. 

Jag började med att sluta dricka Coca cola. Bara det bidrog till att 4-6 kg rasade. Socker är en riktig fälla alltså.

Sen i mars 2015 sökte jag upp en tjej i stan som är certifierad mammamage tränare och ställde mig i kö att få börja träna hos henne. Jag väntade bara 3 veckor tror jag, sen fick jag plats.

http://www.tillingtraning.se har jag nu varit medlem hos i lite över 1 år. Och jag ångrar inte en sekund.

Före bilder..




Efter bilder..







/Selma 



Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej oj vad jag har väntat på att få läsa om din vikt historia. Bra kämpat du är en inspirationskälla för mig :) ♥ Just nu kan jag inte riktigt påbörja min resa pga graviditet har en kille som är lika gammal som din dotter och en till som är lite äldre. Men jag blir så sugen på att påbörja åtminstone nåt i lugn takt. Med mina två tidigare graviditeter har jag gått upp första 21 kilo andra 14 väger just nu 72 kg är 175 lång. Dock är jag lite rädd denna gången att gå upp ännu mer för att jag har en sådan starkt sug efter sötsaker främst kakor och tårtor. Har du ändrat om din kost förutom att du uteslutit sötsaker? Vill höra mer blir som sagt verkligen taggad att börja tränåt i små steg

2016-04-26 @ 22:46:13
Postat av: Anonym

Vilken resa du har gjort inte bara viktmässigt utan du har fått en fantastisk fin kropp och det skall du vara stolt över brs jobbat :) ;) jag gillar eran blogg och har läst den i några år nu jag hoppas att du också har tid att blogga ibland :) kul att följa er ♥

2016-04-26 @ 22:49:40
Postat av: Sara

Grymt bra jobbat!☺️👏🏻

2016-04-27 @ 06:50:07
Postat av: Selma

Vad duktig du är!

2016-04-28 @ 09:00:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0