Äggjakt för de minsta

När D firade påsk på förskolan hade en av fröknarna klätt ut sig till en påskhare så D vet exakt hur påskharen ser ut. Det passade jag på att dra nytta av i förmiddags när det var dags för lite äggjakt (skattjakt) här hemma. 
 
Jag hade skrivit ut bilder och lagt i olika påskägg. Bilden i ägget visar vart nästa ägg finns, väldigt enkelt.
 
Jag berättade för D att Påskharen hade varit här och lämnat sina ägg till honom. Han fick öppna det första ägget och jag förklarade för honom att det nog betydde att Påskharen lämnat fler ägg i soffan. Han fattade galoppen direkt och tyckte det var väldigt spännande. Det lyste ur ögonen på honom. Till slut kom han till det största ägget och sina gatukritor.
 
Efteråt gick vi så klart ut på gården i det fina vädret för att rita lite.

Nu ska vi snart hem till mamma för ännu mera påsk.

Kommentarer
Postat av: Sofia - En blogg om tv-serier

sv: Jag förstår precis vad du menar med Nashville. Men Juliette kommer att komma tillbaka, men hon som spelar henne är sjukskriven just nu så hon kommer att komma tillbaka och då tror jag att Avery förlåter henne! :D

2016-03-26 @ 19:21:35
URL: http://seriebloggen.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0