The Carrie Diaries

Jag läste precis klart The Carrie Diaries av Candance Bushnell.

Boken handlar så klart om Carrie Bradshaw, före Sex and the City tiden. Man får följa Carrie i sin hemstad 2 timmar från New York. Man får följa henne i sina drömmar om att bli författare och flytta till New York. Man får lära känna Carries familj, pojkvänner, vänner och ovänner.

Jag älskar Sex and the City! Men jag hade hela tiden en konstig känsla i kroppen när jag läste denna boken. Man får reda på en hel massa saker om Carrie Bradshaw. Men vill man verkligen veta alla dessa saker? Vill man verkligen känna till hennes knasiga familj och odugliga pojkvän, svikande kompisar och hennes senior year i High School. På något sätt gillar jag att Carries bakgrund är något "anonym" i Sex and the City.

Boken var väldigt bra och rolig att läsa. Jag kunde inte lägga ifrån mig den när jag börjat. Fast jag tror nog att jag hade gillat boken bättre om den INTE hade handlat om Carrie Bradshaw. 



/Tanja

Kommentarer
Postat av: Linnea Persson

Vad intressant din blogg är! kommer definitivt läsa på din blogg igen! :p Ha en bra dag =P

2011-02-23 @ 23:00:31
URL: http://jade.se/paketresor

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0